Nvidia ogłosiła nowe partnerstwo z Valve. Już wkrótce obie firmy zapewnią pełne wsparcie dla Nvidia DLSS na systemie Linux.
Linux to bez wątpienia świetny i w dodatku w pełni darmowy system operacyjny. Niestety, jest on dość mocno zaniedbany pod kątem optymalizacji do najnowszych gier wideo. Nic w tym dziwnego, od samego początku swojego istnienia był tworzony raczej pod kątem bardziej technicznych zastosowań.
Niemniej, od pewnego czasu możemy już bez przeszkód grać na nim w niemal wszystkie gry działające na systemie Windows. Wszystko to dzięki narzędziu open-source wyprodukowanemu przez Valve – Steam Proton.
Nowa współpraca z Nvidią pozwoli Valve na znaczne ulepszenie ich rozwiązania. Już wkrótce, Steam Proton będzie w pełnie wspierał Deep Learning Super Sampling. Dotychczas do jego działania niezbędne były trzy czynniki: odpowiednia karta graficzna, gra obsługującą tę technologię i system Windows. Na szczęście, ostatni z nich ulegnie już wkrótce sporej zmianie, wystarczy nam również Linux.
Ani Valve ani Nvidia nie zapowiedziały jeszcze oficjalnie, kiedy dokładnie DLSS trafi na Linuxa, wiemy jedynie, że będzie to „wkrótce”. Wsparcia dla API Vulkan powinniśmy spodziewać się jeszcze w tym miesiącu, dla DirectX jednak dopiero jesienią.
Ciężko nie zauważyć, że partnerstwo z Valve może być rezultatem rosnącej ze strony AMD konkurencji. Ich bliźniacza technologia – FidelityFX Super Resolution trafi do użytkowników już 22 czerwca. Z pewnością przeniesienie DLSS na Linuxa da Nvidii całkiem mocną przewagę w tym segmencie.
Zobacz też:
Marbles RTX jest już do pobrania na stronie Nvidia
Days Gone podbija Steama. Świetna sprzedaż i oceny graczy
Nvidia DLSS trafiło już do wirtualnej rzeczywistości