W ostatnich latach Atari skupiało się przede wszystkim na darmowych grach mobilnych. Większość tytułów stanowiły adaptacje znanych marek, znajdujących się w portfolio przedsiębiorstwa. Okazuje się jednak, że firma zamierza wrócić do tzw. korzeni. Przedstawiciele Atari przedstawili nową strategię biznesową, która będzie polegać na tworzeniu „gier premium” przeznaczonych na komputery osobiste oraz konsole.
Naszą intencją w przypadku wszystkich gier jest zapewnienie przystępnej i radosnej rozgrywki. To jest sedno Atari i to, co łączy naszą historię z naszą przyszłością. Uważamy, że produkcje premium są lepszym odzwierciedleniem tego typu gier, a także DNA firmy – powiedział Wade J. Rosen, prezes amerykańskiego przedsiębiorstwa.
Firma zamierza przygotować „silny” zestaw gier na wszystkie platformy. Pierwsze produkcje mają zadebiutować na rynku do końca marca 2022 roku. Przedsiębiorstwo chce też w mniejszym stopniu skupiać się na mobilnych tytułach free-to-play.
Amerykanie zamierzają dalej wspierać i rozwijać najpopularniejsze pozycje. Natomiast mniej dochodowe gry takie jak Roller Coaster Tycoon Stories, Crystal Castles, Castles & Catapults, Ninja Golf czy Atari Combat: Tank Fury zostaną sprzedane lub usunięte.