W zeszłym tygodniu doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi FIFA 22. Ujawniono datę premiery, a także zaprezentowano technologie HyperMotion oraz Immersive MatchDay, którymi będą cieszyć się posiadacze PS5 i Xbox Series. Nowych funkcji nie doświadczą natomiast użytkownicy komputerów osobistych, co spotkało się z niezadowoleniem ze strony społeczności. Firma postanowiła wyjaśnić, dlaczego wersja na PC nie doczeka się tych samych ulepszeń, co wydanie na wspomniane konsole.
Wprowadzenie technologii HyperMotion i funkcji Immersive Match Day na komputery osobiste spowodowałoby zwiększenie minimalnych wymagań sprzętowych i sprawiłoby, że spora część graczy nie byłaby w stanie uruchomić gry. Miałoby to ogromny wpływ na naszą społeczność PC, która co roku cieszy się grą FIFA, a wielu użytkowników zostałoby wykluczonych lub zmuszonych do ulepszenia swojego sprzętu, aby móc zagrać w produkcję. – czytamy w oświadczeniu Electronic Arts przekazanemu redakcji PC Gamer.
Warto wspomnieć, że z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia w zeszłym roku. Wówczas Electronic Arts zapowiedziało aktualizację do gry FIFA 21 dedykowaną dla konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Wtedy pecetowa wersja także nie doczekała się tych samych ulepszeń, co wydanie na nowe sprzęty Sony i Microsoftu. Amerykańska firma również tłumaczyła, że ich wprowadzenie zwiększyłoby wymagania sprzętowe, przez co spora część graczy nie mogłaby cieszyć się produkcją.
Na koniec przypomnijmy, że FIFA 22 zmierza na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Premierę zaplanowano na 1 października. Zachęcamy Was również do zapoznania się z ofertą komputerów osobistych firmy Actina na Sferis.pl.