Microsoft pracuje nad konkurencją dla Nvidia DLSS i AMD FidelityFX

We change the game
Microsoft upscaling

Microsoft planuje stworzyć solidną konkurencję dla Nvidii i AMD. Rozpoczęli pracę nad własną wersją DLSS czy FidelityFX.

Jak donoszą bardzo wiarygodne źródła, Microsoft rozpoczął zatrudnianie pracowników do zupełnie nowego sektora firmy. Jak na razie, w szczególności poszukują ekspertów od pracy ze sztuczną inteligencją oraz grafiką komputerową.

Idealnie pokrywa się to z wcześniejszymi plotkami. Microsoft planuje stworzyć swój własny algorytm skalujący grafikę komputerową, oparty na sztucznej inteligencji. Mowa tutaj o dokładnie takim samym oprogramowaniu jak Nvidia DLSS czy AMD FidelityFX.

Oczywiście, gigant z Redmont z pewnością ma jeden główny cel – wprowadzić na Xboxa rozwiązanie, które mogłoby śmiało konkurować z tymi znanymi z najlepszych kart graficznych na naszych komputerach stacjonarnych. Jak pewnie możecie już przypuszczać, nowy algorytm ma być oparty na sterownikach DirectX/DirectML.

Jak na razie, rynek tego typu algorytmów jest niesamowicie wąski. W grach komputerowych liczą się tylko rozwiązania Nvidii i AMD, nic więcej po prostu nie ma. Warto jednak pamiętać, że dość podobny produkt ma w swojej ofercie również Samsung. Wykorzystuje go jednak w swoich najlepszych modelach telewizorów.

Microsoft będzie miał w tym wyścigu jedną sporą przewagę. Ich oprogramowanie będzie oparte na DirectX API, czyli właściwie na standardzie branżowym. Będzie więc dostępne niemal na każdym sprzęcie, a nie tylko na wybranych modelach GPU.

Pozostaje pytanie, kiedy możemy spodziewać się pierwszych prototypów. Biorąc jednak pod uwagę, że firma dopiero kompletuje swój zespół, to z pewnością nie będzie to zbyt szybko.

Zobacz też:
Nvidia DLSS trafiło już do wirtualnej rzeczywistości
AMD opatentowało własne procesory hybrydowe
Windows 11 zadziała jednak na procesorach Ryzen Zen 1 i Intel Core 7

Leave a comment

do góry